fredag 25 mars 2011

Fredagskvällsångest.

Jag vet inte hur jag ska göra med den här fredagskvällen. Mamma & syster är på middag på Tegel, pappa är iväg på årsmöte i V-tuna och jag sitter hemma med Elsa (hunden) och kan varken göra bu eller bä. Hur ska jag göra med middag? Mina föräldrar har redan ätit, så någon god fredagsmiddag gjord av mammsen serveras inte här hemma. Att ta sig ner till pizzerian känns alldeles för långt, om jag inte tar bilen men något körkort har jag inte, så det är inte ett alternativ. Vilken osis om polisen har kontroll just då. Alternativet är att laga något hemma men det finns i stort sett bara falukorv, och hur roligt är det på en fredag?! Träffa bästa vän skulle jag kanske men jag känner mig så trött & seg och har sån värk i ryggen så det är nog bäst att jag är hemma så jag kan röra mig på jobbet i morgon.

Jag känner på mig att jag kommer att vara sådär sur & grinig som jag blir utan mat när familjen kommer hem. Men jag ville ha en mysfredag och här sitter jag ensam hemma med en asocial hund i mörkret. Deprimerande? Ja.

Här sitter jag ensam i mörkret och lyssnar på "all by my self" a la Bridget Jones.

Inga kommentarer: