tisdag 29 mars 2011

Ingen röd tråd för fem öre.

Loggade nyss in på banken och fick mig en smärre chock, jag är inte av den ekonomiska typen så att säga. Var alldeles för nära att dessutom beställa hem en mascara för 350 kr men mig fick ett wake-up-call (tur var väl det) och klickade snabbt ner rutan. Borde också åka förbi jobbet och prata om dem ang. min lönespecifikation för som jag förstår har jag inte fått tillräckligt med lön denna månad, vilket får mitt stackars konto att lida ännu mer.

Jag måste ställa in min mattelektion i morgon eftersom att min huvudvärk tar kål på mig. Inte kan väl skolan kräva att man tar en huvudvärkstablett? Jag har knappt någon frånvaro, har inget CSN-bidrag heller så att få vara ledig när jag är såhär sjuk borde ju vara okej. Tyvärr så är det ju prov i morgon men eftersom att det är komvux och väldigt anpassat till alla finns det många möjligheter att göra det senare. Förslagsvis på torsdag. Huvudvärkstabletter är bara något jag inte tar, endast ett fåtal gånger per år (ca 3 gånger/år) när jag verkligen inte står ut.

På onsdag ska jag... Förlåt, vilket osammanhängande inlägg. Skriver bara var som faller mig in. I alla fall, på onsdag ska jag träffa en gammal kär vän. Vi brukar typ dejta men ändå inte. Vi ses, vi lagar middag ihop (läs: han lagar, jag sitter och ser söt ut), vi tittar på tv och har intressanta diskussioner (bl.a. så är vi båda moderater, där finns en hel del gemensamt). Ett sällskap som är mycket uppskattat från min sida då han är några år äldre och jag kan hålla helt andra diskussioner än jag kan med många i min ålder. Mannen i fråga tycker att jag inte kan dejta killar under 30 år, vad jag själv tycker om det vet jag inte. De kanske vill ha barn nu på en gång. Giftermål. Allt. Jag vill göra lite karriär först, tack. Utöver det är han för mig ett stort mysterium, men en av de mest fantastiska män jag känt. Nu kanske jag målar upp en alldeles för fin bild av honom, men han är en mycket god vän.

Nu borde jag och mitt onda huvud gå och lägga oss. Tidigt i morgon ska jag ringa läkaren och fråga om tips & råd för att slippa dessa förkylningar. Tredje i rad nu!

Inga kommentarer: