måndag 14 mars 2011

Nattliga skriverier.

Ikväll är första kvällen på veckor som jag inte ställer klockan. Jag kan inte bestämma mig för om det känns stressande eller lugnande. Trots ledighet har jag ställt klockan för att komma upp en vettig tid och kunnat njuta av dagen. En del av mig är rädd att missa större delen av dagen och sova bort den, den andra delen säger att jag behöver det eftersom att jag är så förkyld och jag lyckas ju alltid sova mig frisk. De båda delarna är i alla fall överens om att jag måste vara frisk till nästa vecka då jag jobbar mån, tis, ons, tors, lör & sön. Alternativet att sjukanmäla sig finns inte då jag behöver pengarna till sommaren - Playa del inglés, Lefkas och (förhoppningsvis) Visby under Almedalsveckan.
Fredagen under den veckan har Nina 20-årsfest och jag kan ju naturligtvis inte gå på den. Att arbeta som vikarie innebär att jag är van att arbeta lite då och då och den senaste tiden har det inte varit särskilt ofta så att arbeta mer än heltid en vecka och orka festa på fredagen för att sedan ta sig upp tidigt på lördagsmorgonen är fysiskt sett helt omöjligt för mig. Jaja... Sånt som händer.

Jag hade förresten ett missat samtal från Fundraising Byrån AB ang. kallelse till jobbintervju. Dock är det här ett arbete jag i dagsläget inte är intresserad av eftersom att jag vill ha ett mer administrativt arbete och söker man på det här företaget på Google så är det allt annat än positiva recessioner så jag bestämde mig ganska omedelbart att jag inte var intresserad och jag har ingen plan på att ringa upp kvinnan som ringt. Hoppas någon annan ringer snart och erbjuder mig ett administrativt arbete, alternativt att jag kommer in på den sommarkursen jag vill gå.

Nu har klockan slagit mer än halv ett, och mitt illamående från kvällens kladdkaka har gått över så jag ska bädda ner mig i sängen.

Inga kommentarer: